Collega's gezocht Inloggen

Urenregistratie

stam Dec 01, 2020
 

Het maakt niet uit wat jouw taak is binnen Interzorg, vanaf het moment dat je in dienst komt ga je jouw gewerkte uren wekelijks invullen op de weekkaart. Dat doe je in het medewerkersportaal.

We vinden het belangrijk dat je niet alleen weet hoe je jouw uren op de juiste manier moet registreren, maar ook waarom het belangrijk is dat je dat iedere week doet, nauwkeurig en op tijd.

Waarom?
Interzorg wil goede zorg bieden aan haar cliënten èn een goede werkgever zijn voor haar medewerkers. Om dat te kunnen doen moeten we ervoor zorgen dat we financieel gezond zijn en blijven.

De zorg die onze cliënten krijgen wordt betaald door zorgverzekeraars, het zorgkantoor, gemeenten of door de cliënt zelf. Deze betalingen vormen de inkomsten van Interzorg, deze inkomsten zijn nodig om de jouw salaris en dat van jouw collega's te kunnen betalen.
Jouw urenregistratie zorgt ervoor dat we de zorg op tijd, bij de juiste instantie of bij juiste persoon in rekening kunnen brengen.

Jouw urenregistratie zorgt er tegelijkertijd voor dat we je salaris goed kunnen berekenen en uitbetalen.

Uren registreren
Uren registreren doe je in ONS medewerkersportaal. Je kunt ervoor kiezen dagelijks of wekelijks uren in te vullen. Als je jouw uren op maandag maar hebt bevestigd.
In de registratie wordt onderscheid gemaakt tussen directe uren en indirecte uren.

Directe uren zijn de uren waarin zorg/een dienst is geleverd aan een cliënt. Deze zorg wordt in rekening gebracht bij de zorgverzekeraar, gemeente of cliënt. In je weekkaart zet je deze tijd op naam van de betreffende cliënt. Het is belangrijk om zorgvuldig te zijn bij het registreren van deze uren: we willen niet dat de rekening voor de geleverde zorg bij de verkeerde cliënt terecht komt.

Indirecte uren zijn de uren waarin je geen directe cliëntenzorg levert. Maar waarin je wel aan het werk bent. Je kunt hierbij denken aan werkoverleg of het volgen van een cursus (deskundigheidsbevordering). Ook deze uren moet je zorgvuldig registreren: de juiste uursoort en de juiste tijd.

In het kwaliteitshandboek staat een document 'urenregistratie'. Hierin staan de afspraken over de uren die je voor verschillende werkzaamheden in de weekkaart mag zetten. Als je net in dienst bent kan het handig zijn om dit document bij de hand te houden als je de weekkaart invult. Later kun je dit document als naslag gebruiken.

Kilometers / fietsvergoeding
Onder aan de weekkaart is ruimte om je reiskosten te declareren. Reiskosten vul je ook iedere week in. Je kunt ze niet meer achteraf declareren.

Bevestigen van de registratie 
Uiterlijk op maandag bevestig jij jouw uren van de week ervoor.

Door te bevestigen zet je als het ware jouw handtekening onder je urendeclaratie: je bevestigt daarmee dat je declaratie klopt en volledig is.

Gaat er iets niet goed of heb je vragen over de weekregistratie? Stuur dan uiterlijk maandagochtend een bericht naar jouw leidinggevende.

Na jouw akkoord gaat de weekkaart naar je teamleider.
Zij doet de laatste controle en verwerkt (als dat van toepassing is) verzuimuren en bijzondere verlofuren.
Jouw teamleider houdt zicht op de uren van medewerkers: werk je niet te veel of te weinig? Als er administratief nog iets moet gebeuren wordt dat achter de schermen gedaan. Als jij zorg moet verlenen hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Uitzondering: verlofuren
Als jij op vakantie gaat zet je jouw verlofuren in de weekkaart vóór je op vakantie gaat. Je vult de uren in voor alle weken waarin je afwezig bent ivm vakantie.

Meer informatie nodig?
Als je meer informatie over de weekkaart wilt lezen kun je deze vinden in het kwaliteitshandboek. Hier vind je ook de afspraken die gelden voor jouw team/afdeling.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.